Ons Team

Ons Team

Joy Otto

Ik ben Joy Otto, de directeur van het tweetalige programma van Winford Bilingual. Ik heb mijn bachelorsdiploma behaald in basis- en speciaal onderwijs. Ik heb mijn postdoctoraal in Montessori onderwijs voltooid. Ook heb ik de opleidingen Orton-Gillingham taal- / spraaktherapie, Montessori Lerarenopleiding, Hersen Gymnastiek Kinesiologie afgerond en ben ik een gecertificeerde PADI-duikmeester. Als leraar, therapeut en onderwijsspecialist heb ik meer dan 20 jaar ervaring. Ik heb gewerkt aan het  Smithsonian Instituut als Hoofd lerarenopleider voor de meest uiteenlopende leerlingen en lagere scholen. Daar realiseerde ik me dat ik van de Nederlandse cultuur en omgeving hield. Dus besloot ik om in Nederland te wonen, werken en leven. Als ik niet aan het werk ben of op het strand loop, kun je me op mijn “Nederlandse fiets” zien  fietsen of zien duiken daar waar het water helder is en de zon schijnt!

Milrose Voorhorst

Van jongs af aan wist ik dat ik leraar wilde worden. Ik heb altijd al, kinderen willen lesgeven, hun harten willen raken en levens van kinderen willen veranderen. Ik studeerde af met een bachelor in het basisonderwijs, met als hoofdvak Engels aan de Universiteit van St. La Salle, op de Filipijnen. Lesgeven en werken met kinderen is mijn passie. Ik heb meer dan 9 jaar werkervaring als basisschool leraar en het lesgeven aan internationale leerlingen van verschillende leeftijden. Ik heb lesgegeven in Taal, Lezen, Rekenen, Muziek, Kunst en Lichamelijke Opvoeding. Ik heb ook twee jaar als co-curriculair coördinator gewerkt, waar ik alle activiteiten en lessen van de onderbouw leerlingen afnam. Momenteel ben ik de Engelstalige leraar in de "Panda klas". Ik geniet echt van de omgeving en de kinderen van onze school. Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk!

Willem van Hoof

Mijn naam is Willem van Hoof en ik ben de Nederlandse leraar voor de "Panda klas". Na het afronden van mijn lerarenopleiding in Breda,  studeerde ik kunstgeschiedenis in Amsterdam. Ik heb een aantal jaren in Londen en Brussel gewoond en gewerkt en waardevolle educatieve ervaring opgedaan tijdens mijn werk bij de educatieve afdeling van het British Museum. Na een aantal jaar voor commerciële bedrijven te hebben gewerkt, ben ik in Nederland gaan werken als vervanger op scholen. Dit heeft mijn passie voor het lesgeven opnieuw aangewakkerd en ik heb de juiste plaats voor mij gevonden bij Winford Bilingual.

Alesi Haan

Mijn naam is Alesi en ik ben de Engelstalige leraar in de "Zebra klas". Ik ben opgegroeid in Essex, Engeland en ben naar Nederland verhuisd om bij mijn Nederlandse partner te gaan wonen. Ik heb een bachelordiploma in onderwijs en jeugdstudies. Tijdens mijn studie heb ik aan een aantal groepen op een lokale basisschool lesgegeven, inclusief speciale onderwijsondersteunende lessen. Ik heb met verschillende leeftijden gewerkt en vond het leuk om mijn kennis in de praktijk te brengen. Ik ben zeer gepassioneerd over het werken met kinderen en heb mijn eigen kennis ontwikkeld om hun ontwikkeling het beste te ondersteunen. Na mijn studie heb ik een TESOL-kwalificatie afgerond, om te leren en begrijpen hoe kinderen en volwassenen Engels leren als een vreemde taal. Ik vind het leuk om met kinderen te werken en ervoor te zorgen dat ze een veilige, stimulerende en creatieve leeromgeving hebben om hun groei en ontwikkeling te ondersteunen. Ik ben blij om deel uit te maken van een geweldige leeromgeving voor kinderen en deel uit te maken van het geweldige onderwijsteam van Winford Bilingual. In mijn vrije tijd geniet ik van lezen, zwemmen en tijd doorbrengen met mijn familie en vrienden. Ik ben momenteel met zwangerschapsverlof, maar ik kijk er naar uit om in september terug te keren naar de klas.

Sara Campbell

Ik ben Sara en ik ben momenteel de Engelse leraar van de "Zebra klas". Ik kom oorspronkelijk uit Indianapolis (USA), maar ik woon sinds 2010 in Nederland. Ik heb een Nederlandse partner en dochter, Roselyn, die ook een leerling van onze school is. Ik studeerde in 2009 af aan de Indiana University met een diploma in basis- en speciaal onderwijs. Ik voltooide ook een buitenlands master programma in Nieuw-Zeeland voordat ik mijn eerste jaar als instructeur en leraar in het speciaal onderwijs in Indiana begon. Ik besloot toen om voor een jaar naar Nederland te reizen om daar rond te reizen, en waar ik mijn partner ontmoette en Little Universe School (voorganger van Winford Bilingual) vond. Ik ben oorspronkelijk werknemer geworden van het team in 2011 als de Engelse leraar voor de Dolfijn Klas voordat ik naar de Zebra klas ging toen deze in 2014 gestart werd. Ik heb toen vier geweldige (maar soms uitdagende!) jaren doorgebracht thuis met mijn dochter. In mijn

Maud Arens

Mijn naam is Maud Arens en ik ben de Nederlandse leraar in de "Zebra klas" op Winford Bilingual. Ik woon al meer dan 20 jaar in Amsterdam en ik hou van de internationale sfeer van deze stad. Ik ben blij dat ik op deze mooie locatie met zo’n diverse en internationale groep leerlingen, ouders en collega’s kan werken. Ik heb eerst aan de UvA een master in Film- en televisiewetenschap afgerond. Daarna heb ik aan de HvA mijn Pabo-diploma gehaald. Ik geef al ruim 10 jaar les in het Basisonderwijs en ik heb veel affiniteit met het Montessori onderwijs. Naast het lesgeven hier op school ben ik ook zzp-leerkracht en heb ik mijn eigen bedrijf als gecertificeerd Professional Organizer. Winford Bilingual maakt het mogelijk om mijn twee favoriete bezigheden te combineren: met kinderen werken en organizen. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om hard te lopen, te reizen en geniet ik met vrienden en familie van Amsterdam.

Elzemieke Rijnders

Mijn naam is Elzemieke Rijnders en ik ben de Nederlandse leraar in de "Giraffe klas". Ik ben opgegroeid en naar school gegaan Bilthoven. Ik heb mijn PABO en daarna mijn Master 'Special Education and Needs' (remedial teaching) in Utrecht afgerond. Ik geloof dat ik leerlingen individueel kan helpen door hen veel positieve steun te geven in een goede sfeer, maar ook met uitdagingen om hen heen. Mijn doel is dat mijn leerlingen graag leren en zich gelukkig voelen, en zelfverzekerd zijn tijdens de lessen. Dit kan worden gedaan door gestructureerde en consistente lessen te geven met ingebouwde mogelijkheden voor ontdekking en creativiteit. In mijn vrije tijd tennis ik en doe ik aan hardlopen. Ik ben erg blij  deel uit te maken van het Winford Bilingual onderwijsteam.

Priscilla Ho

Ik ben de Engelse leraar voor de “Giraffe klas”. Ik heb mijn Diploma  voor leraar basisonderwijs in Sydney, Australië behaald. Na mijn afstuderen verhuisde ik naar Londen en gaf  ik 2 jaar lang les op verschillende openbare- en staatsscholen. Ik besloot om naar Amsterdam te verhuizen, zodat ik mijn carrière in een internationale schoolomgeving kon uitbreiden. Ik ben altijd geïnspireerd geweest door de Montessori-benadering van onderwijs en ik ben heel blij dat ik op een school kan werken op basis van de Montessori-filosofie. In mijn vrije tijd lees ik op mijn Kindle  (door het gewicht kan ik niet veel boeken van thuis meenemen) of ben ik  mijn volgende reis al aan het plannen om verschillende culturen te kunnen ervaren en eten te kunnen proeven.

Bouke Raap

Mijn naam is Bouke Raap en ik ben de Nederlandse leraar voor de "Eagle klas". Ik woon al 10 jaar in Amsterdam. Ik heb eerst de muziek- en entertainmentacademie in Haarlem gevolgd. Ik voelde me echter geroepen om leraar te worden, dus later voltooide ik mijn Bachelor of Education aan de iPabo in Amsterdam. Al meer dan 6 jaar ben ik werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Naar mijn mening is plezier hebben als leraar een belangrijke voorwaarde voor goed onderwijs. Een gelukkige leraar heeft gelukkige leerlingen en gelukkige leerlingen zullen meer leren en het beter doen.

Elise Reynard

Mijn naam is Elise Reynard en ik ben de Marketing Manager en kunst docent bij Winford Bilingual. Ik heb een bachelor in theater en dans en studeerde Shakespeare toneel uitvoering aan de British/American Dramatic Academy. Vóór mijn verhuizing naar Amsterdam was ik 12 jaar lang een kunstdocent en -beheerder in New York. Als een onderwijskundige kunstenaar gaf ik jaarlijks aan ongeveer 700 leerlingen toneel, dans, stadsplanning, voedselantropologie en beeldende kunst. Als kunstbeheerder faciliteerde ik naschoolse en buitenschoolse projecten op meer dan 85 scholen in de 5 deelgemeentes van New York. Ik geloof dat de verhoudingen tussen leerlingen, leraren, schoolbestuur en ouders essentieel zijn voor de groei van kinderen. Het is fantastisch om deel uit te mogen maken van deze fantastische internationale school in hartje Amsterdam. In mijn vrije tijd reis, zing, dans ik en breng ik tijd door met mijn hond en echtgenoot.